Miercurea zgomotoasă de pe plaiul românesc



Miercurea zgomotoasă de pe plaiul românesc începe să fie constantă. În prima  zi de miercuri, în intervalul 10-11, se aud sirenele de alarmă publică. Fiind interesată de acest subiect am început să mă documentez cu privire la acestă situație importantă. Mai bine prevenim, decât să tratăm eventualele situațiile limită generată de către natură și aici ne putem referi la  cutremure.

Exercițiile pentru situațiile de urgență vor acționa sistemele de alarmare publică. Sigur, că nu avem o educație în acest sens, așa cum se întâmplă în Japonia. Motiv pentru care, după cutremurul din 2011 au încercat să creez tot felul de programe în acest sens. Mă uitam de curând la un documentar unde erau prezentate situațiile în care se puteau preveni aceste situații, prin aplicarea unor tije în perete ca să se susțină dulapurile, fără să existe posibilitatea de a se prăbuși. Metode de cum să te ascunzi sub masă, tocul uși și să te îndepărtezi de lucrurile care pot să cadă și să cauzeze lovituri incompatibile cu viața.

În România există o astfel de Campanie Națională de Informare și Pregătire a Populației pentru astfel de situații numită ”Nu tremur la cutremur”.
                 

Îmi aduc aminte de faptul că prima dată când am fost prezentă la un astfel de exercițiu eram în liceu, în clasa a 10a. Interesant a fost faptul că, deși nu era tratat atât de serios de către elevi acest exercițiu, am evoluat și treptat ne-am dat seama de importanța acestuia. Am învățat multe lucruri utile ce pot fi puse în aplicare. Cred că un astfel de exercițiu este esențial pentru a supraviețui și mi-aș dori tare mult ca orele de Cultură Civică să aibă o altă metodă de predare și un alt scop:
  • Pregătirea pentru cutremure
  • Pregătirea în cazul primului ajutor
  • Pregătirea în caz de prăbușire a unui avion
  • Cum să ne comportăm în locurile publice
  • Cum se mănâncă la restaurant
  • Cum se traversează strada
  • De ce este important să donăm sânge
  • De ce este important să facem sport
  • De ce este importantă contracepția
  • Ce impact au drogurile asupra organismului
  • Ce impact au avorturile asupra organismului
  • Cum se poate combate abandonul în școli
Acestea sunt sintagme importante și relevante pentru a supraviețui, situații de care ne izbim și tentații care sunt la fiecare pas. Mi-aș dori ca rolul orei de Cultură Civică să fie unul care să ne pregătească pentru viața reală, aceea în care închidem cărțile și ne confruntăm cu niște situații dure. Până acum pot spune că am fost ferită de aceste situații limită și nu am fost curioasă să experimentez lucruri care mi-ar face rău, dar nu toată lumea gândește ca mine. Mă bucur că există o astfel de campanie și sper ca aceste informații să fie diseminate încă din învățământul gimnazial. Informații care ne pot salva viața la un moment dat.

0 Comentarios

Opinia ta este importantă pentru mine. Aici îți poți așterne ideile despre subiectul abordat.

Translate

Follow Me On Instagram