Trăim într-o lume a brandurilor

De Brand, Afaceri, Compania, Marca, Focus, Securitate





Trăim într-o lume a brandurilor, fie că ne dorim sau nu toți le promovăm. În limbajul de specialitate cei 4P sunt esențiali pentru a concepe și promova un produs, aceștia sunt: Prețul, Produsul, Promovarea și Plasamentul(sau distribuția). În momentul în care avem produsul finit, stabilim prețul și strategia de promovare.

De la bunica care spală rufele cu DURU, la tânărul din zilele noastre care are instalat pe calculator sau  laptop Windows și care navighează pe internet. 

Ne trezim dimineața pe salteaua de la un brand de renume(Dormeo), ne spălăm pe dinți cu pasta de dinți de la Colgate, bem cafeaua de la Nesscafe în cana, pe  care are sigla Nomassvello. Peria de păr este cumpărată de la o altă firmă. După, un întreg maraton între baie și dormitor, de unde ne schimbăm în hainele sport de la Adidas, Nike, Puma sau alte branduri pe buzunarul tuturor. Facem patul ce are așternut lenjeria de la o companie de țesături.

Ne îndreptăm cu pași repezi spre bucătărie să ne bem cafeaua. Deschidem frigiderul, care și el este achiziționat de la o altă firmă, pentru a lua alimente, micul dejun se anunță copios. Să vă mai spun că și toate produsele alimentare aparțin unor branduri de succes, probabil că știți deja acest lucru. De la margarină, ketchup, muștar la diferitele conserve.

Am servit un mic dejun copios, ștergem masa cu șervețele de la te miri ce brand și după îți iei geanta(de la un alt brand) deschizi ușa să poți lua gunoiul(știi că și sacii de gunoi aparțin unei companii) și închizi ușa(evident de la o firmă de tâmplărie).

Ieși din bloc, te oprești la ghena de gunoi și arunci sacul cu mizerie. Ajungi în stație, unde opresc mașinile de marfă și microbuzele de transport în comun ștanțate(sau mai bine zis colantate cu diferite reclame locale). Te-ai gândit că până și firmele de salubrizare se promovează prin hainele pe care le poartă angajații.

În drum spre muncă, școală sau facultate întâlnim diferite mijloace de promovare amplasate în zonele cele mai circulate dintr-o localitate, de la prisme, billboard la mesh-urile publicitar de pe clădiri. La facultate putem observa la avizier diferitele reclame, sub forma unor pliante sau flyere cu ofertele de muncă sezoniere, voluntariatul la diferite asociații non-guvernamentale și lista poate continua, desigur.

La muncă în cazul în care lucrăm la birou deschidem mailul și suntem bombardați cu reclame de la companii care prestează servicii variate, de la  magazine de îmbrăcăminte, la bilete de avion sau la plata unor facturi. În cazul în care, lucrăm în domeniul vânzării, avem de a face cu diferite branduri, zi de zi oamenii manipulează și sortează marfa într-un magazin sau supermarket. Mai sunt și alte joburi, dacă stai bine să te gândești și cei care lucrează în construcții folosesc în fiecare zi materiale ce aparțin unor branduri.

Uneori suntem tentați să-i criticăm pe ceilalți, atunci când promovează un produs, dar mai întâi ar trebui să ne amintim drumul nostru parcurs de dimineața până seara de când deschidem ochii până când dăm ultimul telefon, închidem televizorul și ziua de încheie. Unele persoane beneficiază de anumite privilegii, în momentul în care acceptă să promoveze un brand, trebuie să fim atenți cum le comunicăm celor din jur despre un nou produs. Experiențele anterioare vizavi de un produs sunt diferite de la om la om, așa cum gusturile nu se discută, poate ce mie mi se pare interesant, ție ți se pare diferit.

Dragilor, trăim într-o lume a brandurilor, iar la fiecare pas promovăm orice tip de produse voluntar sau involuntar. Postăm poze cu tricouri care au sigla unui anumit brand, pentru a ne oferi ideea de prosperitate și avuție, sau pentru că ne simțim confortabil în el. Toate aceste branduri fac parte din vocabularul nostru.

Tu ce părere ai despre lumea brandurilor? Ce crezi despre publicitatea online în raport cu cea offline(prin ziare sau alte mijloace de promovare)? Care ți se pare cea mai eficientă?

0 Comentarios

Opinia ta este importantă pentru mine. Aici îți poți așterne ideile despre subiectul abordat.

Translate

Follow Me On Instagram